At plukke mælkebøtteblade

Maelkeboette_Loevetand_Dandelion_Taraxacum_officinale_ML_10268970_fritlagt
Har vi ikke allesammen engang plukket mælkebøtteblade?

En tysk forfatter, Günter Grass, skrev engang en bog med titlen Når løget skrælles. Denne bog var en del af selvbiografisk trilogi om Günter Grass’ liv.

Jeg har en del gange tænkt på at skrive en bog med titlen At plukke mælkebøtteblade. Bogen skulle være en hudløs ærlig fortælling om mit liv og mine tanker, set fra mit perspektiv. Bogen skulle starte som en mælkebøtte med alle bladene intakt og efterhånden som læseren ville komme tættere på mig, vil mælkebøttebladene efterhånden blive plukket af. Til sidst vil den nøgne mælkebøtte komme frem og imellemtiden vil læseren være kommet tættere på mig som individ.

Der er så evigt meget i mit liv, jeg gerne vil skrive om. Bare skriv. Fx skrive om ting jeg har gjort, har gjort og har lyst til. Aner du fx, at jeg har ret ofte drømt om ting, der sker i fremtiden? At jeg kan gennemskue komplekse IT-udfordringer uden at kunne forklare, hvordan jeg har fundet frem til løsningen?

Der er så meget, jeg vil skrive om…

Skriv en kommentar